درگز آنلاین - مدیرکل هماهنگی امور استان ها در دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات در حوزه نظام مالی عمومی به دنبال تبدیل منابع عمومی به منافع عمومی است گفت: تبدیل منابع عمومی به منافع عمومی نیز باید به گونه‌ای باشد که نتایج آن در زندگی و سفره مردم دیده شود.

به گزارش درگز آنلاین به نقل از ایرنا، روح‌الله اکبری روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان با اشاره بر لزوم بهره مندی مردم از منابع عمومی افزود: از  معادن تا منابع‌طبیعی، محیط‌زیست، بودجه و منابع‌انسانی، به عنوان منابع عمومی محسوب می شوند که باید عموم مردم از آن بهره مند شوند.

وی برنامه محور نبودن بودجه را اصلی ترین نقطه ضعف نظام مالی عمومی عنوان کرد و گفت: این مسئله توسط رییس جمهور هم مطرح شد و رسیدگی به سیاست‌های مالی تا تخصیص اعتبار و هزینه کرد آن گونه که باید و شاید انجام نمی شود و مشکلاتی هم خواهد داشت.

مدیرکل هماهنگی امور استان ها در دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه برنامه چشم انداز ۲۵ ساله آینده تصویب شد و یکی از محورهای رسیدگی دیوان محاسبات در استان ها سند آمایش سرزمینی است اظهار داشت: با یک سال تاخیر در حال تهیه برنامه هفتم هستیم و رسیدگی به برنامه ششم نیز در دستور کار دیوان است که تا خردادماه امسال ارائه می شود.

اکبری با بیان اینکه توسعه استان‌ها  از جمله برنامه های مهم و  در دستور کار است گفت: نظارت باید در راستا و در خدمت توسعه باشد و سعی می کنیم منابعی بر زمین نماند.

وی  به تلاش های  دیوان محاسبات  برای پیشگیری از تخلفات احتمالی، با همکاری و مشارکت  مدیران و دستگاه‌ها  هم اشاره کرد و  اظهار داشت: اگر اصرار برتخلف و هنجارشکنی نیز باشد، قطعاً برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، در پایان این آیین، محمدمهدی رضوانی فر به عنوان مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان معرفی و از خدمات غلامرضا بازگشا مدیرکل قبلی قدردانی شد.

انتهای پیام/

پسندیدم(۲)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/A0J4J

  • منبع خبر : خبر : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / IRNA