درگز آنلاین - سران اتحادیه اروپا در بیانیه پایانی نشست خود در بروکسل بر حمایت نظامی از اوکراین بویژه افزایش قابلیت‌های دفاع هوایی و کمک به ماموریت مین‌زدایی در این کشور تاکید کردند.

به گزارش درگز آنلاین، به نقل از ایرنا، بیانیه سران اتحادیه اروپا که بامداد جمعه روی تارنمای این اتحادیه قرار گرفت، آمده است: اتحادیه اروپا همچنان به حمایت سیاسی و نظامی از اوکراین بویژه افزایش قابلیت‌های دفاع هوایی و کمک به مین‌زدایی در این کشور متعهد است.

در این بیانیه اعلام شد: شورای اروپا بر محکومیت قاطع جنگ روسیه علیه اوکراین و حمایت از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی آن کشور تاکید کرد.

شورای اروپا همچنین از «روسیه درخواست کرد تا فورا اقداماتی را که امنیت و ایمنی تاسیسات هسته‌ای غیرنظامی را تهدید می‌کند، متوقف کند و بر حمایت کامل از ماموریت سازمان بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد.»

سران اتحادیه اروپا با اشاره به لزوم «افزایش کمک‌های بشردوستانه و حمایت از غیرنظامیان» اوکراین از بانک سرمایه‌گذاری اروپا درخواست کردند تا در همکاری نزدیک با کمیسیون اروپا و نهادهای مالی بین‌المللی حمایت خود را زیرساخت‌های اوکراین افزایش دهد.

سران اتحادیه اروپا در آخرین نشست خود در سال ۲۰۲۲ که پنجشنبه شب برگزار شد، با ارائه کمک ۱۸ میلیارد یورویی به اوکراین و وضع نهمین بسته تحریمی علیه روسیه موافقت کردند.

انتظار می‌رود که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه روز جمعه خود تحریم ۲۰۰ نفر از مقام‌های روسیه را نهایی کنند.

اتحادیه اروپا پیشتر در بخش دیگری از محدودیت‌های خود علیه روسیه، سقف قیمتی بر خرید نفت از روسیه تعیین کرده بود. این سقف قیمتی ۶۰ دلار در هر بشکه تعیین شده و کشورهای گروه ۷ نیز از آن حمایت کردند.

انتهای پیام /

پسندیدم(۳)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/rGyTd

  • منبع خبر : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / IRNA