درگز آنلاین - رئیس جمهوری آمریکا ضمن اشاره به اینکه تغییرات آب و هوایی تهدیدی بزرگتر از جنگ هسته‌ای است گفت: کشور ما نیز تسلیحات متنوع ویرانگری دارد و زمانی که تمامیت ارضی کشورمان به خطر بیفتد، همراه با سایر کشورهای عضو ناتو برای حفاظت از مردم خود، قطعا از آنها استفاده خواهیم کرد.

به گزارش درگز آنلاین به نقل از ایرنا از شبکه خبری فاکس نیوز، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در یک سخنرانی به مناسبت جمع آوری کمک های مالی دموکرات در مورد تهدید هسته ای روسیه تصریح کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه هنگامی که در مورد استفاده از تسلیحات اتمی تاکتیکی یا سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی صحبت می‌کرد، شوخی نمی‌کرد. وی سپس تهدید هسته ای کنونی را از زمان بحران اتمی کوبا در دهه ۶۰ میلادی بی سابقه دانست.

بایدن در ادامه گفت: یادآور می‌شوم که کشور ما نیز تسلیحات متنوع ویرانگری دارد و زمانی که تمامیت ارضی کشورمان به خطر بیفتد، همراه با سایر کشورهای عضو ناتو برای حفاظت از مردم خود، قطعا از آنها استفاده خواهیم کرد.

رئیس چجمهوری آمریکا در ادامه به احتمال وقوع آخرالزمان اشاره کرد و تغییرات آب و هوایی را تهدیدی بزرگتر از جنگ هسته ای برای بشریت دانست.

بایدن در این نشست که در نیویوک برگزار می شد، گفت: “اگر افزایش دمای کرده زمین زیر ۱.۵ درجه سانتیگراد باقی نماند، با یک مشکل واقعی روبرو می شویم. این تنها تهدید ماهیتی برای بشریت است که تاکنون با آن مواجه بوده ایم. وی گرمایش زمین را حتی از تهدید جنگ اتمی هم فراتر دانست و افزود: ما یک مشکل بزرگ واقعی داریم.

بایدن در ادامه خود را وارث سیاست «اول آمریکا» دانست که برعکس، کشور را در آخر قرار داده است. اشاره وی به سیاست خارجی دوران «دونالد ترامپ» است که شعار وی اولویت قراردادن آمریکا بود. رئیس جمهوری آمریکا سپس ادامه داد که ما بیش از هر زمان دیگری در تاریخ مدرن آمریکا دوستان و متحدان خود را از دست داده ایم.

انتهای پیام /

پسندیدم(۲)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/FEFfu

  • منبع خبر : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / IRNA