درگز پرس - بزرگترین مرکز واکسیناسیون خودرویی بیماری کووید - ۱۹ امروز /یکشنبه/ در بوستان ولایت واقع در جنوب تهران با حضور جمعی از مسئولان آغاز بکار کرد.

به گزارش درگز پرس ، به نقل از ایرنا، آئین افتتاح و بهره برداری از نخستین مرکز واکسیناسیون خودرویی جنوب تهران با حضور دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران، علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ تهران و جمعی از مسئولان شبکه بهداشت و با استقبال خانواده های سالمند برگزار شد.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونای کلانشهر تهران در مراسم بهره برداری از این مرکز گفت: بعد از اینکه در سه مرحله شناسایی افراد واجد شرایط دریافت واکسن کرونا طی شد، در مرحله چهارم کار تزریق واکسن انجام می‌شود.

علیرضا زالی افزود: تجمیع مراکز واکسیناسیون یکی از سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است که با همکاری شهرداری تهران این کار در حال انجام است.

وی ادامه داد: قرار است شهرداری تهران نسبت به واگذاری سوله‌ها و همچنین بوستان های مهم و پرتردد برای واکسیناسیون شهروندان همکاری کند.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونای کلانشهر تهران تاکید کرد: قطعاً راه اندازی این مراکز بدون همکاری و همراهی شهرداری تهران امکان پذیر نخواهد بود و جا دارد از شهردار تهران و اقدامات منطقه ۱۹ تشکر و تقدیر کنیم.

به گفته وی، در اردیبهشت ماه امسال نیز از اولین مرکز واکسیناسیون خودرویی تهران در بوستان سرخه حصار رونمایی کردیم.

زالی خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری تهران در تلاش هستیم این مراکز در مناطق مختلف پایتخت توسعه یابد.

وی با بیان اینکه در تهران حجم قابل توجهی از افراد بالای ۶۰ سال از مصادیق اولویت دار گروه‌های هدف واکسیناسیون کرونا هستند، اظهار کرد: تامین فضاهای مناسب و توجه به تراکنش مناسب جغرافیایی برای تسهیل شرایط دریافت واکسن سالمندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بعد از راه اندازی اولین مرکز واکسیناسیون خودرویی در شرق تهران، دومین مرکز نیز در جنوب پایتخت از امروز/ یکشنبه/ شروع بکار کرد.

وزارت بهداشت در نظر دارد به منظور تسریع در روند واکسیناسیون گروه‌های مختلف سنی که بر اساس اولویت سند ملی واکسیناسیون انجام می‌شود، از فضاهای عمومی برای این کار استفاده کند.

منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت ۸۹ کیلومترمربع در جنوب شهر تهران واقع شده و با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ شهرداری همجوار است؛ این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت‌الله سعیدی محدود می‌شود.

منطقه ۱۹ دارای پنج ناحیه و ۱۲ محله است که خانی‌آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل‌آباد، نعمت‌آباد، صالح‌آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محله‌های این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجرپزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان‌های شاخص منطقه ۱۹ به شمار می‌رود.

پسندیدم(۰)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/srsSA