رئیس اداره بهزیستی درگز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی گفت : شعار این هفته در سال ۹۸ بهزیستی در گام دوم، شفافیت و توانمندسازی، ارتقای سلامت است . به گزارش پایگاه خبری درگز آنلاین حسن خوش نسب در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته […]

اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :

رئیس اداره بهزیستی درگز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی گفت : شعار این هفته در سال ۹۸ بهزیستی در گام دوم، شفافیت و توانمندسازی، ارتقای سلامت است .

به گزارش پایگاه خبری درگز آنلاین حسن خوش نسب در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته بهزیستی افزود : ۲۰ درصد جمعیت شهرستان درگز تحت حمایت دو نهاد بهزیستی کمیته امداد هستند.

وی افزود : در زمینه ی سلامت اجتماعی به دلیل نو پا بودن این طرح موظف به اجرای این طرح شدیم و پیش بینی میشود در سنوات آینده این موضوع به ظرفیت کامل خود برسد.

رئیس اداره بهزیستی درگز ادامه داد : دو گروه بازتوان و غیر قابل بازتوان از خانواده ها با ما در ارتباط هستند و بیشتر برنامه ها ، حمایت ها ، منابع مالی و اعتبارات و همچنین تسهیلات بانکی بر روی قشر گروه اول متمرکز است ، عده ی دیگری از مددجویان غیر قابل بازتوان شامل افراد سالمند تا زمانی که در قید حیات باشند مستمری بگیر دریافت خواهند کرد و زندگی روز مره خود را ادامه میدهند ولی معلولین جوان که توان و قدرت جسمی کار را داشته باشند از طریق تسهیلات خود اشتغالی و وام هایی که به کارفرمایان داده میشود درآمدی برای خانواده این افراد محسوب و از چرخه ی حمایت بهزیستی خارج و به زندگی عادی خود مانند دیگر شهروندان ادامه میدهند.

حسن خوش نسب اضافه کرد : بر اساس آخرین آمار رسمی ارائه شده ( سال ۹۶ ) حدود ۱۰۰۰ نفر معلول با خانواده تحت حمایت ما هستند و به چند دسته ناشنوایان ، نابینایان ، معلولین ذهنی و معلولین ذهنی و جسمی تقسیم میشوند که شدیدترین و مظلوم ترین قشر ، معلولین ذهنی و جسمی اند ، و به ترتیب نحوه نگهداری و مراقب از آنها خانواده ها این وظیفه را بر عهده دارند چنانچه در حد توان نباشند سازمان موظف است در مراکز مجاز خود از آنها نگهداری کند.

خوش نسب با اشاره به پرونده های امور اجتماعی گفت : تعداد افراد با احتساب خانواده ها حدود ۴۰۰۰ نفر هستند و با در نظر گرفتن حداقل میانگین اعضای ۴ نفری خانواده که در مجموع ۱۵ الی ۲۰ درصد جمعیت کل شهرستان را شامل میشود که حمایت سازمانی و وظیفه رسیدگی به آن حاصل همکاری مشترک دو اداره کمیته امداد خمینی ( ره ) و اداره بهزیستی است.

وی تصریح کرد : در زمینه ی معلولین ذهنی میانگین آمار در رقم بالای قرار دارد و در سطح استان رتبه ۵ و کشور رتبه ۱۰۸ را دارد و منشاء آن را قصور برخی دستگاه های دولتی ، فقر فرهنگی در برخی مسائل ، عدم رعایت بهداشت و گاها نوع کشاورزی عنوان کرد.

رئیس اداره بهزیستی درگز افزود : ۹۵ درصد معلولین شهرستان شناسایی شده و تعداد ۹۸۰ نفر را آمار ارائه شده استان اعلام کرد و فقر فرهنگی که عملا خانواده ها در آن نقش بسزایی دارند و دوری فاصله از مراکز بهزیستی را دو عامل مهم در روند شناسایی دانست.

وی خاطر نشان کرد : طراحی مبلمان شهری باید طوری باشد که معلولین ، مادران باردار ، کودکان و افراد سالمند بتوانند به راحتی در سطح شهر تردد کنند و نبود دستگاه عابربانک برای استفاده معلولین را از دیگر مشگلات این قشر از جامعه برشمرد چرا که مبلمان شهری که برای معلول مهیا نباشد آن شهر “معلول” است.

خوش نسب با اشاره به سهمیه ۳ درصدی معولین گفت : تمامی دستگاه های دولتی طبق قوانین جامعه حمایت از معلولین موظف اند چنان چه استخدام و جذب نیرو داشته باشند از ۳ درصد سهمیه استفاده کنند.

وی یادآور شد : بهزیستی ۱۶۰ وظیفه سازمانی دارد و در حال حاضر دو مرکز سالمندان نیز فعال است و مردم بهزیستی را درک کنند و از رسانه ها میخواهیم با تحلیل ها و تکنیک های خبری و حرفه ای خود پیام را به خوبی به مخاطب برسانید.

پس از اتمام کنفرانس خبری ، گزارش ویدئویی تهیه شده توسط یکی از رسانه های محلی با عنوان “بررسی وضعیت معلولین و عملکرد بهزیستی” پخش شد.

انتهای پیام / س.ش

پسندیدم(۱۶)نپسندیدم(۱)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/cqric