درگز آنلاین - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بعد از اقدام ترکمنستان در حذف عوارض جاده ای برای عبور ناوگان ترانزیتی، تردد ناوگان کشورهای ترکیه و قزاقستان از گذرگاه مرزی لطف آباد شهرستان درگز خراسان رضوی افزایش یافته است.

به گزارش درگز آنلاین، جعفر شهامت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از بازگشایی مرز لطف آباد در خرداد ماه امسال، تردد ناوگان ترکیه طی هفت ماه امسال ۲۳۵ درصد رشد داشته است و پس از اعمال حذف پیمایش جاده ای از سوی ترکمنستان طی مهرماه امسال نیز تردد ناوگان جاده ای ترکیه دوباره ۴۷ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: هرچند تردد ناوگان تجاری ترکمنستان از مرز لطف آباد تغییر چندانی نداشته است اما تردد ناوگان قزاقستان بعد از حذف عوارض جاده ای یاد شده، افزایش ۲ برابری را نشان می دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ترانزیت خروجی از مرز لطف آباد در هفت ماه امسال ۱۴۳ درصد افزایش را نشان می دهد و این پایانه مرزی از حیث ترانزیت خروجی در بین چهار پایانه مرزی استان سهم ۳۴ درصدی داشته و پس از پایانه مرزی سرخس با سهم ۴۳ درصدی، در رتبه دوم قرار دارد.

شهامت افزود: ناوگان تجاری ترکمنستان، ترکیه و ایران به ترتیب با ۵۸، ۲۶ و ۱۵ درصد به ترتیب بیشترین سهم را از تردد در این مرز زمینی دارد که البته باید توجه داشت تقریبا همه تردد ناوگان ترکمنستانی در محدوده پایانه مرزی صورت گرفته و مربوط به ترانشیپمنت کالا در ناوگان ایرانی بوده است.

وی اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و نگرش دولت به توسعه تعاملات و ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه و همچنین سفر مقامات دولتی ۲ کشور و پیگیری های دستگاه های دخیل و کاهش شیوع کرونا، خوشبختانه اتفاقات بسیار مثبتی در سال جاری بین ۲ کشور ایران و ترکمنستان رخ داد.

انتهای پیام /

پسندیدم(۷)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/1gf21

  • منبع خبر : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / IRNA