درگز آنلاین - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پیامی به مناسبت روز دهم اردیبهشت (روز ملی خلیج‌فارس) از این پهنه به‌ عنوان مظهر صلح و دوستی و نماد غیرت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.

به گزارش درگز آنلاین به نقل از ایرنا، روز شنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، در ابتدای پیام افشار فتح الهی به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس آمده است: خلیج‌ فارس مظهر صلح و دوستی، نماد غیرت ملی و تمامیت ارضی ایران عزیز و میراث گران‌ بهای روزگار کهن است که برای همه ایرانیان وطن‌دوست در سراسر جهان، همبستگی و همدلی را به همراه دارد.

وی در ادامه این پیام آورده است: خلیج‌فارس برای ایرانیان تنها یک نام نیست، نام این خلیج برای همیشه بانام ایران اسلامی گره‌خورده و بخش عظیم و جدانشدنی از تاریخ مردمان سرزمین مقدسی است که نقش بزرگی در شکل‌گیری و پیشرفت علم و تمدن بشری داشته است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این پیام می افزاید: پیوند مردم ایران و به‌ ویژه مردم استان‌های جنوبی از جمله استان هرمزگان و به خصوص ساکنان جزایر ایرانی خلیج‌ فارس ازجمله ساکنان نجیب و شجاع جزیره زیبای قشم با نام خلیج همیشه فارس تا ابد ماندگار است و این پیوند نه‌ تنها از منظر جغرافیایی که فرهنگی، اقتصادی یا معیشت ساکنان منطقه را شامل می‌شود.

فتح الهی در این پیام تصریح کرده است: تردیدی نیسـت که حوزه خلیج‌فارس به لحاظ دارا بودن ارزش‌های سیاسی و اقتصادی، همواره به‌ عنوان کانون رقابت قدرت‌های بزرگ درصحنه بین‌المللی بوده است و هرگاه تنش یا تعارضی در منطقه شکل بگیرد که منجر به ایجاد بحران و ناامنی می‌شود، اما در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب و دلاورمردی های نیروهای نظامی، ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای دریابانی شاهد برقراری امنیت پایدار در این منطقه هستیم.

وی در ادامه این پیام آورده است: سازمان منطقه آزاد قشم در پهنه خلیج همیشه فارس ماموریت خطیر عمران و آبادانی، توسعه تجارت و صادرات و برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت زندگی هموطنان عزیزمان در این منطقه را به عهده دارد. این سازمان در قالب ماموریت رسمی خود ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برای رسیدن به توسعه‌ای متوازن و پایدار را وظیفه ذاتی، دینی، ملی و میهنی خود می‌داند و تمام تلاش خود را برای حراست از جایگاه سیاسی و اقتصادی این پهنه به کار می‌گیرد تا کوچک‌ترین خدشه‌ای به نام خلیج‌فارس وارد نشود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان این پیام تبریک تصریح کرده است: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا و مجاهدانی که با فداکاری و ایثار در مقابل دشمنان ایستادگی کردند، بر خود لازم می‌دانم روز ملی خلیج‌فارس، بخشی ناگسستنی از هویت ملی ایران را، به عموم ملت ایران به‌ ویژه ساکنان نجیب و بزرگوار جزیره زیبای قشم تبریک گفته و از خداوند متعال سربلندی همه آنان که در راه پاسداری از این میراث گران‌ بها کوشش می‌کنند را خواستارم.

دهم اردیبهشت به عنوان روز ملی خلیج فارس در سراسر ایران اسلامی گرامی داشته می شود.

انتهای پیام/

پسندیدم(۵)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/7lvNf

  • منبع خبر : خبر : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / IRNA