به گزارش پایگاه خبری درگز آنلاین محمد مددی عنوان کرد : تاکنون بالغ بر ۳۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی شهرستان شناسایی شده‌اند و دا رای پرونده هستند اما فقط ۱۲۰ نفر از این تعداد فعالیت دارند. وی گفت: گلیم‌بافی، چرم‌دوزی و معرق از جمله رشته‌های شاخص صنایع دستی در شهرستان درگز هستند که اکثر […]

اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :

به گزارش پایگاه خبری درگز آنلاین محمد مددی عنوان کرد : تاکنون بالغ بر ۳۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی شهرستان شناسایی شده‌اند و دا رای پرونده هستند اما فقط ۱۲۰ نفر از این تعداد فعالیت دارند.

وی گفت: گلیم‌بافی، چرم‌دوزی و معرق از جمله رشته‌های شاخص صنایع دستی در شهرستان درگز هستند که اکثر هنرمندان در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: متاسفانه تاکنون درگز در بخش صنایع دستی نتوانسته جایگاه اصلی خود را به دست آورد.

وی بیان کرد: نبود شرکت‌های فعال صنایع دستی و فعالیت هنرمندان این حوزه به صورت انفرادی از مهم‌ترین مشکلات این بخش در درگز است اما اگر شرکت‌های تعاونی فعال باشند بسیاری از مشکلات رفع می‌شوند.

مددی افزود: تاکنون هیچ محصولی نتوانسته در شهرستان صاحب برند شود هرچند اخیرا برای چرم‌دوزی شهرستان اقداماتی انجام شده ولی هنوز به ثبت نرسیده است.

وی اظهار کرد: متاسفانه مکانی دائمی برای عرضه محصولات صنایع دستی در شهرستان وجود ندارد و از سویی به دلیل این که شهرستان درگز در مسیر اصلی تردد مسافران نیست، گردشگران کمتر به این منطقه می‌آیند که در این خصوص تولید کنندگان برای فروش مطلوب محصولات خود با مشکل مواجه می‌شوند.

انتهای پیام / سجاد شربتی

پسندیدم(۸)نپسندیدم(۱)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/1vwUQ