درگز آنلاین - سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که موفقیت‌های تیم المپیک روس در توکیو نشان داد که مسکو را نمی‌توان از صحنه ورزش جهانی کنار گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل درگز آنلاین ، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا شامگاه یکشنبه در مراسمی به مناسبت بازگشت ورزشکاران روس از ژاپن تصریح کرد: نتایج رقابت‌های ورزشکاران روس در بازی‌های المپیک توکیو این واقعیت را به اثبات رساند که روسیه را نمی‌توان از جهان ورزش حذف کرد.

وی با اشاره به جلوگیری از پخش سرود ملی روسیه پس از پیروزی ورزشکاران روس در بازی‌های توکیو و نیز ممانعت از به دست گرفتن پرچم روسیه توسط ورزشکاران روس اظهار داشت: اما دستاوردهای ورزشکاران روس بهترین پاسخ به این اقدامات بود که نمی‌توان روسیه را از ورزش جهانی کنار گذاشت.

زاخارووا ادامه داد: تیم المپیک روسیه با موفقیت خود به کسانی که سعی کردند با انگیزه‌های سیاسی با آن در توکیو مقابله کرده و با توطئه‌های خود به ارزش‌های عالی المپیک ضربه بزنند، پاسخ داد.

روز یکشنبه المپیک توکیو به پایان رسید. ورزشکاران روس در این رقابت‌ها با کسب ۷۱ مدال شامل ۲۰ طلا، ۲۸ نقره و ۲۳ برنز در مکان پنجم قرار گرفتند.

در شش سال اخیر ده‌ها ورزشکار المپیکی روسیه به دوپینگ و استفاده از داروهای ممنوعه در رقابت‌های چند دوره المپیک متهم شده و شمار زیادی مجبور به بازپس دادن مدال‌های خود شده و از شرکت در رقابت‌های ورزشی محروم شدند.

انتهای پیام /

پسندیدم(۴)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/3H932

  • منبع خبر : ایرنا ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ، IRNA