درگز آنلاین - سناتور جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا گفت: بسیار با اهمیت است که توافق‌نامه‌ دفاع مشترک میان سعودی و آمریکا که عربستان را به کشوری نظیر یک کشور عضو پیمان «ناتو» تبدیل می کند، امضا شود.

به گزارش درگز آنلاین به نقل از ایرنا، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا که به ریاض سفر کرده بود، در گفت‌وگو با شبکه العربیه با بیان اینکه از امضای توافق‌نامه دفاع مشترک میان سعودی و آمریکا حمایت خواهم کرد، افزود: شاید این بهترین فرصت طی ده‌ها سال است که برای توسعه روابط میان سعودی و آمریکا شاهد هستم.

وی در بخشی از این گفت و گو ادعا کرد که به سعودی در برآورده ساختن نیازهایش برای ایجاد یک برنامه انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز کمک خواهد کرد.

این سناتور جمهوری خواه با اشاره به تغییر رویکرد مقامات عربستان در زمینه های سیاسی و اجتماعی گفت: فکر می‌کردم این تغییر رویکرد تنها حرف است اما اکنون به این نتیجه رسیدم که لازم است در نگرش خود تغییر دهم.

بر اساس اعلام شبکه العربیه «محمد بن سلمان» ولیعهد و رئیس شورای وزیران عربستان سه‌شنبه گذشته در جده با سناتور «لیندسی گراهام» از ایالت کارولینای جنوبی در مجلس سنای آمریکا، دیدار کرده بود.

بر اساس این گزارش در این دیدار روابط دوستی میان دو کشور عربستان و آمریکا و همچنین شماری از مسائل دارای اهتمام مشترک بررسی شد.

پیش از این «لیندسی گراهام» سناتور جمهور خواه به همراه «کریس کونز» سناتور دموکرات طرح قانونی را به سنای این کشور ارائه دادند که در آن از دولت آمریکا خواسته بودند تا دولت سعودی را به خاطر نقض حقوق بشر مجازات کند.

انتهای پیام/

پسندیدم(۲)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/Yz67M

  • منبع خبر : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / IRNA