درگز پرس - گزارش‌ مراکز رسمی نشان می‌دهد، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا صبح شنبه به ۱۷۶ میلیون و ۳۹ هزار نفر رسیده است.

به گزارش درگز پرس ، به نقل از ایرنا از مرکز وب سایت آماری ورلد میتِرز (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به همه‌گیری کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌دهد، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر رسیده است.

براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته در هند که در چند روز گذشته شاهد بیشترین تلفات جهانی بوده است، ۸۴ هزار و ۶۹۵ نفر به کووید ۱۹مبتلا  شده و چهار هزار نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین آمار نشان می‌هد، شمار مبتلایان به این بیماری در هند به ۲۹ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۳۳ نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به ۳۶۷ هزار و ۹۷ نفر رسیده است.

همچنین شمار بهبود یافتگان کووید ۱۹ در هند ۲۷ میلیون و ۹۰۱ هزار نفر گزارش شده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورلد میتِرز، پس از آمریکا، هند، برزیل، فرانسه، ترکیه و روسیه به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

شیوع ویروس کرونا در جهان در حالی همچنان ادامه دارد که رهبران گروه هفت بعد از یک سال به صورت حضوری در انگلیس گردهم امدند تا راهکارهای ممکن برای بهبود جهان از ویروس کرونا را ارائه دهند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که میزبان اجلاس گروه هفت است با بیان اینکه رهبران گروه هفت برای حمایت از بهبود اقتصاد جهانی با یکدیگر همکاری خواهند کرد گفت، اجلاس سالجاری این گروه فرصت مهمی برای یادگیری از اشتباهات صورت گرفته در مقابله با همه گیری ویروس کرونا است.

جانسون در مورد همه گیری کرونا و تبعات آن بر جامعه جهانی گفت: اشتباه رخ داده در این همه گیری این است که نابرابری‌ها ممکن است ادامه داشته باشد. ما باید مطمئن شویم همانطور که بهبود می‌یابیم، در جوامع خود به سطح بالاتر و ساختار بهتری دست یابیم.

چهل‌وهفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا پس از همه‌گیری ویروس کرونا در انگلیس بعدازظهر جمعه آغاز شد.

انتهای پیام /

پسندیدم(۰)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/snUib

  • منبع خبر : ایرنا ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ، IRNA