مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقي وقف حوزه علميه خراسان ضمن حضور و بازديد از موقوفات و رقبات حوزه علميه شهرستان درگز، نسبت به پيگيري امور حقوقي و رفع تصرف موقوفه مرحوم عاكفي نژاد كه از رقبات مدرسه علميه اميرالمومنين(ع) شهرستان درگز مي باشد با شهردار آن، به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. به گزارش […]

اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :

مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقي وقف حوزه علميه خراسان ضمن حضور و بازديد از موقوفات و رقبات حوزه علميه شهرستان درگز، نسبت به پيگيري امور حقوقي و رفع تصرف موقوفه مرحوم عاكفي نژاد كه از رقبات مدرسه علميه اميرالمومنين(ع) شهرستان درگز مي باشد با شهردار آن، به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
به گزارش درگز آنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام سيد  ابوالفضل كاظمي در جلسه مشتركي با مهندس يزدان پناه، شهردار شهرستان درگز، معاونين شهرداري، نماينده شوراي اسلامي شهر و مدير مدرسه علميه اميرالمومنين(ع) درگز، ضمن بيان اهميت احياء موقوفات و نقش تاثيرگزار شهرداری و مسئولين شهرستان ها در به نتيجه رسيدن اين امر مهم ابراز داشت: موقوفات، سرمايه هاي مادي و معنوي هستند و احياء آنها وظيفه شرعي آحاد جامعه مي باشد.

وي افزود: احياء موقوفات مدارس علميه مي تواند علاوه بر آباداني حوزه هاي علميه، در رشد و افزايش سطح فرهنگي و ديني مردم منطقه، نقش بسزايي را ايفا كند.

يزدان پناه، شهردار شهرستان درگز نیز در اين ديدار، ابراز داشت: در فضاي كنوني جامعه و تهاجمات فرهنگي، ترويج مسائل ديني، مستلزم گسترش حوزه هاي علميه و افزايش طلاب شهرستان ها مي باشد، از این رو، شهرداري شهرستان درگز جهت تعاملات همه جانبه نسبت به رفع تصرف، پرداخت حقوق موقوفات و همكاري با دفترموقوفات و امور حقوقي وقف حوزه علميه خراسان اعلام آمادگي مي نمايد.

شايان ذكر است موقوفه مرحوم عاكفي نژاد با مساحتي قريب يك هكتار، وقف بر مدرسه علميه اميرالمومنين(ع) درگز مي باشد كه بخشي از آن در معابر شهري و قسمت باقيمانده آن در حاشيه ميدان و خيابان شهر واقع شده است كه دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان برای رفع تصرف آن تلاش می کند.

انتهای خبر /

پسندیدم(۴)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/W4u4i