چاینا ارگ از رسانه های دولتی چین نوشت به رغم تشدید تنش ها در منطقه، آمریکا و ایران هیچیک به دنبال درگیری نظامی نیستند و از این اقدام پرهیز می کنند و در تلاشند تا از طرق مختلف راهی برای حل مسایل بیابند. به گزارش پایگاه خبری درگز آنلاین این روزنامه چینی روز دوشنبه در […]

اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :

چاینا ارگ از رسانه های دولتی چین نوشت به رغم تشدید تنش ها در منطقه، آمریکا و ایران هیچیک به دنبال درگیری نظامی نیستند و از این اقدام پرهیز می کنند و در تلاشند تا از طرق مختلف راهی برای حل مسایل بیابند.

به گزارش پایگاه خبری درگز آنلاین این روزنامه چینی روز دوشنبه در مطلبی نوشت اگرچه دو طرف درگیر تنش هایی کم سابقه شده اند اما به طور مسلم هنوز از رویارویی نظامی فاصله زیادی دارند آمریکا نمی خواهد درگیر جنگی دیگر در منطقه شود و ایران هم تمایلی به این کار ندارد.

این رسانه چینی تصریح کرد که هر دو طرف فعلاً از اهرم های فشار برای مقابله با یکدیگر استفاده می کنند و گزینه های فراوانی هم پیش روی آنها وجود دارد.

گزارش ادامه می دهد آمریکا یک بار بخت خود را در جنگ با عراق آزموده است آنها در سال ۲۰۰۳ میلادی ۱۵۰ هزار نیروی نظامی را روانه عراق کردند اما اکنون شمار کل نیروهای آمریکایی در منطقه به ۴۰ هزار نفر هم می رسد.

چاینا ارگ اورده است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می کند و احتمال می رود که در این دور نیز پیروز شود برای همین آرامش سیاسی برای وی از اهمیت زیادی برخوردار است.

به نوشته این رسانه چینی، ایران هم کوشیده است با تدابیر تازه در چارچوب توافق هسته ای، کشورهای اروپایی را تحت فشار بگذارد تا آنها از فروپاشی برجام جلوگیری کنند و منابع مالی ایران را تامین کنند.

در این گزارش آمده است که نقش روسیه، چین و اروپا در این شرایط از اهمیت زیادی برخوردار است احتمال می رود اروپا برای پیشبرد سامانه مالی و بکارگیری موثرتر آن برای راضی نگهداشتن ایران تلاش کند و آمریکا هم به چین برای خرید نفت معافیت دهد.

چاینا ارگ نوشت کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات متحده عربی هم به هیچ عنوان خواستار جنگ در منطقه نیستند همین موارد باعث می شود تا آمریکا و ایران در مجموع از رویارویی نظامی اجتناب کنند.

رسانه چینی تاکید کرد که یکی از اصلی ترین مشکلات اینجا است که ترامپ رییس جمهوری آمریکا و دولت وی می خواهند محدودیت هایی فراتر از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی برای ایران در نظر گیرند همین موجب شده است راه گفت و گوها بسته شود و ایران تمایلی به مذاکره نشان ندهد.

انتهای پیام /

پسندیدم(۹)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/R2Cjv

  • منبع خبر : ایرنا