درگز آنلاین - رییس ستاد بازگشایی مدارس با بیان اینکه دانش‌آموزان ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت پیش از شروع کلاس درس باید در مدرسه حاضر باشند، به تشریح زمان آغاز آموزش و میزان ساعت آموزش دانش‌آموزان در کلاس پرداخت.

به گزارش درگز آنلاین، محمدمهدی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره ساعت بازگشایی مدارس اظهارکرد: ساعت شروع کلاس درس در دوره متوسطه اول و دوم ۷:۳۰ صبح و دوره ابتدایی ساعت ۸ صبح در نظر گرفته شده که این آغاز فرآیند آموزش و زمان آغاز کلاس درس است اما مدارس برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و تندرستی صبحگاهی برنامه‌ریزی می‌کنند و معمولا ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت زودتر وارد این فرآیند می‌شوند که دانش‌آموزان راس ساعت مقرر آموزش خود را آغاز کنند.

وی همچنین درباره میزان زمان زنگ تفریح و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، افزود: ساعت آغاز و پایان کلاس‌های درس، دقیقا متناسب با زمان برنامه درسی ملی تنظیم شده که در هر دوره متفاوت است و باید این ساعت رعایت شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دوره متوسطه هنرستان‌ها، هزار و ۴۸۰ ساعت، دوره متوسطه اول هزار و ۱۱۰ ساعت، دوره ابتدایی ۹۲۵ ساعت و دوره متوسطه دوم نظری هزار و ۲۹۵ ساعت است و آموزش باید برمبنای همین میزان ساعت در نظر گرفته شود.

کاظمی عنوان کرد: این طرح به عنوان برنامه ویژه مدرسه «بوم» از آن یاد می‌شود که در اختیار مدیر مدرسه قرار می‌گیرد و با توجه به اقتضائات منطقه‌ای و مدرسه برنامه‌های مختلفی را با رویکرد مهارت‌آموزی اجرا می‌کند.

انتهای پیام/

پسندیدم(۲)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/6RTd5

  • منبع خبر : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / IRNA