درگز پرس : حجت الاسلام هادی حسین ابادی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان درگز از شناسایی دو موقوفه در کهنه قلعه چاپشلو با قدمت بیش از ۷۰ سال خبر داد.

به گزارش درگز پرس ؛ حجت الاسلام “هادی حسین آبادی” افزود : با همکاری اعضای هیئت امنا مسجد موسی ابن جعفر( علیه السلام ) معروف به مسجد پوستینی ها و همکاری نوه مرحوم حاج اسماعیل پوستینی ، دو وقف نامه نگارش شده در سال ۱۳۲۷ تحویل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان درگز و ثبت سامانه جامع موقوفات کشور گردید.
حسین آبادی گفت:مرحوم حاج اسماعیل پوستینی در سال ۱۳۲۷ اقدام به وقف دو دانگ مشاع از شش دانگ کلاته کهنه قلعه چاپشلو پلاک ۳۰۰اصلی بانیت تامین هزینه های جاری مسجد موسی ابن جعفر (علیه السلام) معروف به مسجد ‌پوستینیها نموده است که متاسفانه از زمان فوت واقف تا به امروز اراضی مذکور در تصرف متصرفین بوده و امکان اجرای نیت مرحوم پوستینی وجود نداشته است و اداره اوقاف و امور خیریه طبق وظیفه ذاتی خود که صیانت و حراست از موقوفات می‌باشد بلافاصله بعد از تحویل اسناد مربوطه اقدام به پیگیری ثبتی و حقوقی جهت رفع تصرف و اجرای نیت موقوفه نموده و در جریان رسیدگی است.
حسین آبادی در ادامه به وقف دوم مرحوم پوستینی اشاره کرد و گفت:مرحوم پوستینی در سال ۱۳۲۷ وقف دیگری نیز انجام داده که مربوط به یک سهم از د‌وازده سهم کلاته قلعه چاپشلو است که با نیت تامین هزینه های امامزادگان هاشم و اصغر علیه السلام (اولیا)می باشد که متاسفانه این موقوفه نیز بعد از فوت مرحوم پوستینی به علت عدم ثبت و عدم تحویل مدارک دال بر وقفیت، از سال ۲۷تاکنون در تصرف اشخاص بوده و امکان اجرای نیت برای این موقوفه نیز تاکنون میسر نبوده که امور حقوقی اداره اوقاف عملیات تحقیق و رسیدگی و رفع تصرف را شروع کرده و بعد از رفع تصرف جهت اجرای نیت مرحوم واقف حاج اسماعیل پوستینی اقدام خواهد شد.
ریس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان درگز در ادامه از عموم مردم مومن و متدینین شهرستان درگز درخواست کرد در صورتی که هر نوع اطلاعاتی از اراضی وقفی و یا مشهور به وقف در روستا و محل زندگی در دست دارند با مراجعه به اداره اوقاف شهرستان درگز و یا از طریق تماس با شماره ۰۹۱۵۱۵۰۰۸۷۲ ضمن دریافت هدیه نقدی، در اجر معنوی این کار خدا پسندانه نیز شریک باشند.
حسین آبادی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از هیئت امنا مسجد پوستینی خصوصا نحوه مرحوم پوستینی بابت تحویل مدارک وقفی به اداره اوقاف یاد آور شد که در سال ۹۹با همت مردم مومن درگز ، تعداد ۶موقوفه جدید الکشف شناسایی و رفع تصرف و اجرای نیت گردید.
حجت الاسلام حسین ابادی گفت: در شهرستان درگز تعداد ۳۹۴موقوفه ثبت شده در سامانه جامع موقوفات کشور وجود دارد که اکثر نیات انها مربوط به ماه محرم و صفر میباشد و نیات فرهنگی و قرانی از نیات مورد نیاز در شهرستان درگز میباشد.

انتهای پیام /

پسندیدم(۲)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/TnP0i